Ruské televizní války

Den, kdy přestala vysílat Sestka, byl pro Putinovo Rusko truchlivý. Stažení signálu televizní stanice TV-6 z éteru bylo obrovskou fackou svobodě slova a výsměchem právnímu řádu. A nejen to: prezident Putin pohrdl dobrou vůlí těch lidí na Západě, které se sám snažil napodobovat.

Zrusení stanice TV-6 v mnoha směrech odráží vse, co se v Rusku od jedenadevadesátého roku nepovedlo. Za neúspěchy a pochybení, k nimž docházelo od kolapsu komunistického zřízení, nese společnou vinu hodně lidí. Od pádu komunismu také známe typy postav, které v neblahém osudu Sestky sehrály zásadní roli. Lakota, moc, pozice a moc ega trápí elektronická média v postkomunistické éře jako málokterý dalsí sektor. Nelítostné konce stanic NTV a TV-6 jsou pouze dvěma z mnoha zářných příkladů toho, jak se tato země jen váhavě ubírá k normálnosti, a oba tyto případy jsou důkazem Putinova selektivního přístupu k restrukturalizaci Ruska.

Na očích jsou ovsem více city než střízlivá slova na téma této události. Pravda, myslenka ,,svobody slova`` utrpěla ránu, ale návratu k sovětskému řízenému myslení se rozhodně bát nemusíme. Ruská vláda a ruské myslenkové fórum totiž stále jen objevují, co to svobodná média vlastně jsou.

To continue reading, please log in or enter your email address.

Registration is quick and easy and requires only your email address. If you already have an account with us, please log in. Or subscribe now for unlimited access.

required

Log in

http://prosyn.org/0KZpf78/cs;